איך הופכים את לימוד האנגלית למשהו חוויתי שגם את וגם הילד תהנו ותייצרו קרבה

אין לכם זמן לשחק עם הילד? כמה זמן להקדיש למשחק ואיך לעשות זאת בדרך הנכונה? איך לחצות את הגשר בשלום ולשרוד?

•  האמת לאמיתה – רק אתם יכולים לעזור לילדכם! כדי להתחיל להיחשף לשפה האנגלית המדוברת, הילד זקוק לאווירה ביתית, ללא מתח וללא לחץ כשחום ואהבת הורים עוטפים אותו ומגוננים עליו. הילד זקוק לתקשורת מקרבת – שיקשיבו לו ויבינו את צרכיו.

•  הפתעה!!! לא צריך שעה כל יום כדי 'לשחק' עם ילדך באנגלית. עדיף 10 דקות מספר פעמים בשבוע. אם תשאלו מדוע – הרי התשובה נעוצה בעובדה שחזרתיות היא אם כל המיומנויות בלימוד שפות והשפה האנגלית בפרט בישראל. החזרתיות תאפשר לתת מידע, לקלוט את הצלילים, להכניסם למאגר המידע שבמוח ולהטמיע אותם שם. תהיו בטוחים שבהמשך הילד יוכל להשתמש במילים ובמשפטים בעת הצורך.

•  הביאו את הילד לשיתוף פעולה ורצון ללמוד. הנגישו לו את החומר על ידי חווית למידה כיפית, מאתגרת ומהנה תוך האזנה, תנועה, שירים ומשחקים. הילד הוא לא
תוכי – לא מעניין אותו ללמוד מילים ללא הקשר. השתמשו במילים שנלמדו בסיטואציות שונות שיאפשרו לילד להביע את עצמו על ידי יישום תנועתי ומילולי.

•  השתמשו במילים ובמשפטים שלימדתם בסיטואציות שונות על בסיס יומיומי בדגש על מיומנות התקשורת המקרבת. דוגמאות: לימדתם נושא חיות המשק. כשהילד משחק עם חיות אתם יכולים לשאול באנגלית "היכן הפרה"? לימדתם נושא ירקות ואוכלים סלט. אתם יכולים להצביע על ירק ולשאול באנגלית "מה זה"? הילד יהיה יותר ממאושר לומר את שם הירק. לימדתם את נושא איברי גוף ועושים מקלחת בערב. אתם יכולים לומר לילד באנגלית "ידיים למעלה! ידיים למטה!" הוא ישמח ליישם.

•  העזרו בסביבה הטבעית של הילד. הילד תמיד אוהב להיות במרכז, למשוך תשומת לב, "להשוויץ" ולהרגיש גאה. תאפשרו לילד להראות לסבא, לסבתא, לדודים ולחברים את מה שהוא למד ויודע.

•  וכך, השפה תיקלט בצורה קלה וטבעית ובשל התוצאות המסוגלות האישית של הילד תגדל והביטחון העצמי שלו יתחזק. ואתם ההורים, תחזקו את הקשר הרגשי עם ילדכם ותזכו להערכה, מחמאות ואהבה.

מאמרים להורים